خوب یک داستان میخوام براتون بگم از یکی از جریانهای رایجی ک تو زندگی هر شخصی اتفاق می افته، من در جولای 2017 زمانیکه هنوز تخفیفهای سال مالی بودن از یکی از شعبه های JB HiFi در سیدنی یک لپ تاپ خفن خریدم و چون قیمت لپ تاپم بالای 2000$ بود بغیر از یکسال گارانتی تعویض شرکتی، یکسال هم گارانتی تعمیر مغازه و درصورت شرایط تعویض در سال دوم شامل حالم شد. حال من و لپ تاپم هردو خوب بود تا دقیقا تو جولای امسال یک صدای عجیب افتاد تو لپ تاپم یعنی هنوز لپ تاپ ب اون گرونی یکسال کار کرده بود ک ب سروصدا افتاد و من بردمش نمایندگی JB HiFi در کانبرا، اونا هم لپ تاپ رو تحویل گرفتن از من و فرستادنش برا دفتر تعمیر Dell  تو سیدنی ، بعد از 6 هفته پیام دادن لپ تاپت آماده است بیا ببرش و وقتی من رفتم برا تحویل خوب مورد خاصی نبود یا بهتره بگم من چک نکردم لپ تاپ رو از لحاظ فیزیکی و تحویل گرفتم، وقتی اومدیم خونه و یکساعتی با لپ تاپ کار کردم دیدم باز همون صدا میاد ک تماس گرفتم با اون شعبه ای ک برا تعمیر فرستاده بودن و اطلاع دادم ک شما گفتین فن و مادربورد رو عوض کردین ولی صدا هنوز میاد و لپ تاپم هنوز خوب کار نمیکنه ک گفتن بیارش و ما چون فقط شنبه ها میریم کانبرا قرار شد شنبه بعدی ببرمش ک خیلی اتفاقی در اواسط هفته متوجه شدم لپ تاپ ضربه فیزیکی خورده...خیلی عصبانی شدم و زنگ زدم مجدد بشون ک چکار کردین با لپ تاپم و من سالم تحویل داده بودم این چ وضعیه چرا اگه لپ تاپم ضربه خورد بمن اطلاع ندادین و .... گفتم لپتاپ رو نمیخوام. (پ .ن 1: همیشه هر وسیله ای ک تحویل میخواید بگیرید کل بدنه رو از لحاظ ضربه فیزیکی برسی کنید)

بعد جریان رو ب یکی از دوستامون گفتم ک خیلی از مسایل قانونی تو استرالیا خبر داره اون بم گفت اگه قبول نکردن پس بگیرن بگو میخوام Customer protection رو پر کنم و من اونجا متوجه شدم ک اگه بخوام از ی مغازه شکایت کنم چ سیکلی رو باید طی کنم وقتی شنبه رفته بودم شعبه ای ک لپ تاپم رو بار اول تحویل گرفته بودن اونا کلی معذرت خواهی کردن و گفت ما مجدد باید بفرستیم سیدنی برا اسس شرکتی ولی بهرحال بشما کردیت میدیم الان نمیتونیم اینکار رو انجام بدیم تا جواب اسس باید بیاد بعدا، من هم ب ناچار مجدد لپ تاپ رو گذاشتم و دست خالی برگشتم هفته پیش ک رفته بودیم کنبرا مجدد رفتم همون شعبه ک بمن گفتن ما ب اندازه پول لپ تاپت ک خریده بودیم کردیت میدیم هرچی خواستی بردار از اینجا و از اونجا ک من اصولا آدم خوش شانسی هستم، لپ تاپ جدیدی ک انتخاب کردم تو clearance مغازه بود و 400$ زیر قیمت اصلی بازار قیمت خورده بود و اینطوری از باقیمانده پولم هم یک کارت هدیه بمن دادن ک هروقت خواستم برم خرجش کنم و کلی هم بن تخفیف ک مشتریشون رو راضی نگه دارن

پ . ن 2: همیشه حق با مشتری است در استرالیا (البته اگه واقعا حق با شما باشه) اصلا با ایران مقایسه نکنید و نگذارید بخاطر ندانستن قوانین حقتون ضایع بشه

پ.ن 3: یک دوست استرالیایی یا مهاجری ک سابقه زیادی داره تو استرالیا و قوانین رو میدونه پیدا کنید و از اطلاعاتش استفاده کنید هرجا ک نمیدونستید چطور حقتون رو بگیرید